Euroopan ääniaaltojen harjalla

Bauer Media UK & Nordicin brändit tavoittavat radioaalloilla päivittäin 24,4 miljoonaa kuuntelijaa ympäri Eurooppaa.

Suomessa Bauer Media Group sai tukevan jalansijan, kun se hankki vuonna 2015 omistukseensa tukun radiokanavia – mm. Radio Nova, SuomiRock ja Iskelmä – SBS Discoveryn yrityskaupan myötä.

Bauer Media UK & Nordicin toimitusjohtaja Paul Keenan, miten käy kuuntelijan valinnanvaran, kun radioliiketoiminta keskittyy yhä harvemmalle yritykselle?

”Mielestäni keskittyminen ei vähennä valinnanmahdollisuuksia. Itse asiassa uskon, että käy päinvastoin, kun yritykset voivat tarjota monenlaisia ​​palveluita sen sijaan, että keskityttäisiin vain suurimpaan”, Keenan sanoo.

”Menestyminen millä tahansa sisältöliiketoiminnan alueella edellyttää kykyä luoda ikimuistoisia, johdonmukaisia ja yllättäviä sisältöjä, joiden parissa kuulijat ja lukijat haluavat viettää aikaa. Teknologinen kehitys on luonut uusia kuuntelualustoja, räätälöityjä ja yksilöllisiä radiopalveluita ja enemmän valinnanvaraa kuuntelijalle. Skaalautuvuus tarjoaa mahdollisuuden innovoida uusilla alueilla, mikä hyödyttää kuluttajaa.”

Paul Keenan Mediapäivässä 14.11.2017