Emilia Pikkuaho

Emilia Pikkuaho (KTM) toimii markkinointitoimisto Dagmarissa sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneena sisältömanagerina. Hän tekee töitä asiakkaidensa sisältömarkkinoinnin kokonaisuuksien parissa, strategisesta suunnittelusta luoviin toteutuksiin.

Vaikuttajamarkkinointi nauttii hypestä, ja Pikkuahon mukaan voidaan jo puhua Suomen pienen vaikuttajamarkkinan saturoitumisesta. Nyt kannattaisikin kuuluttaa ’back to basics’ -ajattelun perään: jollei osata kristallisoida vaikuttajatekemisen tavoitetta ja roolia tai mitata oikeita asioita, on turha lähteä etsimään sitä uusinta nanovaikuttajaa tai testata, miten podcast-yhteistyö toimii. Dataohjautuvuus on myös vaikuttajamarkkinoinnissa jatkossa yhä suuremmassa roolissa.

Dagmarissa vaikuttajamarkkinointi on integroitu osa asiakasyritysten vuosi- ja kampanjasuunnitelmien ekosysteemiä – se suunnitellaan tavoitteelliseksi osaksi markkinointia alusta alkaen yhdessä asiakasyritysten kanssa. Myös tutkimukseen ja analytiikkaan keskittyvän Dagmar Driven asiantuntijat kutsutaan yhä useammin mukaan vaikuttajamarkkinoinnin projekteihin.

Mediapäivän ohjelma