Kuvagalleria

Journalismin pelastaa lukijoita kiinnostava ja heille räätälöity sisältö

Interaktiivinen tarinankerronta, älykaiuttimet, räätälöidyt tapahtumat, chatbotit… Medioilla on tulevaisuudessa valtava määrä mahdollisuuksia toimintansa kehittämiseen.

”Ilman laadukasta journalismia mahdollisuudet ovat kuitenkin turhia. Journalismin pelastaa vain lukijoita kiinnostava ja heitä varten räätälöity sisältö, josta lukijat ovat myös valmiita maksamaan”, Mediapäivässä esiintyvä Juan Señor korostaa.

Myös lukijatuloilla on keskeinen rooli median murroksessa. Señorin mukaan perinteinen lehtitilauksiin perustuva malli täytyy unohtaa ja tilalle pitää löytää uudet, innovatiiviset tavat rakentaa ansaintamalleja. Siltana uuteen toimivat muun muassa mobiili, kohderyhmän sitouttaminen ’freemium’-markkinoinnilla ja jopa painettu, lukijakuntansa tunteva lehti.

The Economist- ja The Financial Times -lehtien ahkerasti siteeraama innovaatiokonsultti Juan Señor on Innovation Media Consulting Groupin toimitusjohtaja.

Señor kertoo esimerkkejä digitaalisen julkaisemisen menestyksekkäistä liiketoimintamalleista Mediapäivän Muutossalissa 13.11. klo 11.00 alkaen.

Tutustu koko ohjelmaan

Ilmoittaudu tapahtumaan