Kuvagalleria

Lucy Kueng

Professori, hallitusammattilainen Lucy Kueng (Küng) auttaa kuulijoita saamaan otteen digitaalisen maailman vaatimuksista organisaatioille. Mikä on ennakoivan strategiatyön merkitys medialiiketoiminnassa? Mikä reitti vie ohi pahimpien muutoskarikoiden?

Kueng on kansainvälisesti tunnustettu strategia-, innovaatio- ja johtajuusasiantuntija, joka keskittyy erityisesti digitalisaation vaikutuksiin ja auttaa sekä organisaatioita että tutkijoita parhaiden käytäntöjen luomisessa. Koska Kueng on työskennellyt läheisesti digitaalisen ympäristön huipputekijöiden kanssa ja hänellä on vahvat analyyttiset taidot, hän pystyy tunnistamaan nopeasti strategisia vaihtoehtoja, muutostekijöitä ja organisatorisia prioriteetteja.

Hänen viimeisin raporttinsa Going Digital. A Roadmap for Organizational Transformation, jonka julkaisivat Reuters-instituutti, Oxfordin yliopisto ja Google Digital News Initiative, kertoo, miten johtavat yritykset, kuten The Washington Post, Axel Springer, Vox, The New York Times, Financial Times ja The Economist muuttuvat entistä ketterämmiksi, yhdistävät journalismia ja teknologiaa sekä hallitsevat innovaatioita.

Neuvontatyönsä lisäksi Kueng toimii tällä hetkellä NZZ Media Groupin johtoon kuulumattomana hallituksen jäsenenä. Toukokuussa 2016 hänet nimettiin ensimmäiseksi Google Digital Newsin Senior Visiting Research Fellow’ksi Oxfordin yliopiston Reuters-instituuttiin. Hän on myös Oslon yliopiston mediainnovaatioiden laitoksen vieraileva professori.

Kueng on kysytty pääpuhuja alan konferensseissa. Hän on kirjoittanut useita kirjoja ja raportteja, kuten  Going Digital. A Roadmap for Organisational Transformation (2017), Innovators in Digital News (2015) sekä palkitun teoksen Strategy in the Media Industry (toinen painos 2016).

>> Ohjelma

>> Ilmoittautuminen