Kuvagalleria

Mediapäivä 2018 myllyttää bisnestä ja journalismia

Mediapäivässä 13.11. pohditaan mm. verkkomedian vetovoimaa, journalismin tilaa sekä mediatalojen kykyä innovoida itsensä menestykseen digiajan kilpailuympäristössä.

Media-alan yhteinen Mediapäivä tarjoilee monipuolista ja innostavaa ohjelmaa Finlandia-talon saleissa aamusta iltaan. Kotimaisen median ammattilaiset ja vaikuttajat sekä alan huippupuhujat kohtaavat Muutossalissa, Arvosalissa ja Kasvusalissa kello 11–13 sekä kaikille yhteisessä seminaarissa kello 14 alkaen. Keskustelu jatkuu Mediailta-cocktailtilaisuudessa.

Muutossali: Miten sitoutat yleisöjä verkkomediaan?

Miten voimme rakentaa yhteisöllisyyttä ja sitouttaa yleisöjä verkkomediassa? Vastauksia etsitään professori Coye Cheshiren johdolla. Cheshire on erikoistunut verkossa tapahtuvan sosiaalisen vuorovaikutuksen tutkimiseen.

Mikä synnyttää innovatiivista ajattelua media-alan yrityksissä? The Economist- ja The Financial Times -lehtien ahkerasti siteeraama innovaatiokonsultti Juan Señor kertoo, miten uutismedia ja aikakausmedia onnistuvat uudistumisprosessissa.

Arvosali: Kuinka arvot näkyvät journalismissa?

Mitä kuluttajat haluavat internetistä – ja mitä he karttavat? Miten perinteinen media säilyttää uskonsa digitaaliseen tulevaisuuteen aikana, jolloin valeuutiset, vihapuhe ja mediatalojen taloudelliset muutokset ovat tuoneet pilviä uutisjournalismin ylle? Verkon valoja ja varjoja tarkastelevat mediatutkija Nic Newman ja Iltalehden vastaava päätoimittaja Erja Yläjärvi.

Millaisin perustein toimituksissa tehdään aihevalintoja? Miten valitaan näkökulmat, entä haastateltavat? Kodin Kuvalehden päätoimittaja Minna McGill sekä Savon Sanomien vastaava päätoimittaja Seppo Rönkkö keskustelevat journalismin arvoista.

Kasvusali: Kestävää kasvua osaamista uudistamalla

Mitä tarvitaan, että yritys pysyy mukana kehityksessä? Mistä saadaan hyviä digiosaajia? Toimitusjohtaja Heikki Autio kertoo Edita Primassa tehdystä muutostyöstä. Oman näkökulmansa keskusteluun tuo JCDecaux’n Suomen toimitusjohtaja Klaus Kuhanen.

Miten mahdollistetaan helppo ostaminen ja maksaminen? Miten Spotify-tyylinen maksamismalli toimii media-alalla? Virolaisen Star Cloud OÜ:n toimitusjohtaja Antti Rammo ja luova johtaja Hendrik Väli kertovat, miten oppimateriaalien ostamiseen kehitettiin uusi malli ja vanha sisältöbisnes taipui kuukausimaksulliseksi palvelutuotteeksi.

Ilmoittaudu nyt early bird -hinnalla!