Kuvagalleria

Muutospelon käsittely on keskeistä organisaation murroksessa

”Muutostilassa haastavinta on uuden, oikean suunnan löytäminen, ihmisten saaminen mukaan muutokseen sekä niiden henkilöiden tunnistaminen, jotka sisäistävät muutoksen ja suhtautuvat siihen intohimolla”, JCDecaux’n Suomen toimitusjohtaja Klaus Kuhanen korostaa.

”Ihmiset ovat turvallisuusorientoituneita, ja tästä syystä muutospelon käsittely ja poistaminen on keskeistä organisaation muutosprosessissa”, hän jatkaa.

Kuhasen mukaan ihmisiä pitää auttaa löytämään muutoksesta myös intohimo. Hänen mielestään muutosadjutanteilla on pelon käsittelyssä ja intohimon etsinnän tukemisessa merkittävä rooli, sillä he näyttävät esimerkkiä.

Uusi strategia jalkautetaan pitämällä kiinni valitusta, sovitusta suunnasta ja toistamalla sitä väsymiseen asti.

”Asiaa kutsutaan myös jankuttamiseksi”, Kuhanen naurahtaa.

Klaus Kuhanen syventyy Mediapäivässä muutoksen johtamiseen Edita Priman toimitusjohtajan Heikki Aution kanssa. ”Osaamista uudistamalla kestävää kasvua – loikkaa menestyjien kelkkaan” -otsikolla käytävää keskustelua voi seurata Kasvusalissa klo 12.00 alkaen.

Klaus Kuhanen on maailman suurimman ulkomainosyhtiön, JCDecaux’n, Suomen toimitusjohtaja sekä Suomen ulkomainosliiton, Outdoor Finland ry:n, hallituksen puheenjohtaja. Hän on toiminut johtamansa yrityksen vetäjänä lähes 20 vuotta ja nähnyt media-alan monet vaiheet.

Tutustu koko ohjelmaan

Ilmoittaudu tapahtumaan