Think Ink -finalistit valittu
Mediapäivässä 2017 julkistetun Think Ink -innovaatiokilpailun finalistit on valittu. Voittajien palkitseminen on osa Mediapäivän 2018 ohjelmaa.
Tällä kertaa Think Ink -kilpailussa etsitään medialiiketoimintaa eteenpäin vieviä mobiiliratkaisuja. Semifinaali järjestettiin 18. huhtikuuta. Innovatiivisia ideoitaan esitteli 15 tiimiä, joista nämä kahdeksan etenivät finaaliin:
- Dramatisoitu oppiminen
Edutainment-alusta, jonka avulla voidaan opettaa lähdekritiikkiä, medialukutaitoa ja sisällöntuotannon vastuullisuutta. - Frameright – Joustavaa ja hallittua kuvanrajausta monikanavaympäristöihin
Frameright-työkalujen avulla kuvat esitetään aina oikein kaikissa kanavissa ja kaikilla päätelaitteilla. - SportaPost – Post Like a Pro
Työkalu urheiluseuroille ja urheilijoille huippuluokan sisältöjen (ennakot, tulokset, pelaajaesittelyt jne.) tuottamiseen. - Long Play Lounge (työnimi)
Pienille ja keskisuurille vahvaa lukijasuhdetta rakentaville mediabrändeille kehitettävä applikaatio, joka paketoi julkaisijan eri tyyppiset yhteen paikkaan. - Newspek.com – Breaking (the way we read) news
Sosiaalinen uutisalusta, jossa yksittäisiä uutisia tarkastellaan ilmiötasolla. - Superskills® Media Matchmaker
Tekee median varaamisen netistä helpoksi ja tarjoaa kaikille mainostajille mahdollisuuden laadukkaisiin mediaratkaisuihin ja tehokkaampaan markkinointiin. - Vidcast
Podcast + Video = VidCast, mobiililaitteisiin suunniteltu matalan kynnyksen julkaisualusta, joka yhdistää sekä ääntä että videoita. - Voconaut
Älylaitteille suunniteltu uusi lisätyn äänitodellisuuden mobiiliratkaisu, joka mahdollistaa uuden sukupolven journalismin ja mediankäytön entistä sitouttavammalla tavalla.
Lisätietoa Think Ink -finalisteista Media-alan tutkimussäätiön sivuilta.
Marraskuiseen palkintoseremoniaan pääset osallistumaan, kun varaat paikkasi Mediapäivään – nyt edulliseen ennakkohintaan!