Kuvagalleria

Uutta kasvua teknologiayhteistyöstä

Tekoälyn ja datan hyödyntämiseen liittyvät innovaatiot ovat media-alan keskeisiä muutosvoimia lähitulevaisuudessa, ja suomalaiset media-alan yritykset hyödyntävätkin teknologiauutuuksia yhä kattavammin. Kehitystä vievät kuitenkin voimakkaimmin eteenpäin globaalit jätit, kuten Facebook, Google, Alibaba ja Amazon.

Mediapäivässä pohditaan, onko Suomessa tarvetta media-alan kansalliselle teknologiayhteistyölle. Löytyykö yhteisiä intressejä esimerkiksi investoinneista, kompetenssien ja kumppanuuksien jakamisesta tai kansallisista erityispiirteistä? Voiko vaikkapa tekstin- ja kuvantunnistuksen algoritmien kehityksen jättäminen kansainvälisille digijäteille olla Suomen etujen vastaista?

Paneeliin osallistuvat Chief Digital Officer Santtu Elsinen Alma Mediasta, Chief Digital Officer Kirsi Hakaniemi Mediatalo Keskisuomalaisesta ja professori Tuure Tuunanen Jyväskylän yliopistosta.

Paneelin vetäjä, Medialiiton uuden kasvun johtaja Noora Alanne pohjustaa keskustelua kertomalla, miten ja missä mittakaavassa yhteistyötä tehdään muualla maailmassa.

Teknologiakumppanuudet uudistumisen kirittäjinä -paneelikeskustelu käydään Muutossalissa klo 12.00.

Tutustu koko ohjelmaan

Ilmoittaudu tapahtumaan