Anni Lintula

Anni Lintula on Z-sukupolven asiantuntija, joka on työskennellyt yli kymmenen vuotta nuorisokohderyhmän parissa niin journalistina, päätoimittajana kuin liiketoimintajohtajanakin. Hän on ollut luotsaamassa nuorille lukuisia menestyneitä digitaalisia mediatuotteita, kuten Demi.fi-verkkoyhteisöä, palkittua chatfiction-somedraamaa ja YouTube-yhteisöä.

Lintula on ollut toteuttamassa myös lukuisia tutkimushankkeita liittyen esimerkiksi tubettajien valtaan ja vastuuseen sekä nuorten sosiaalisen median käyttöön. Hän on tiimeineen jatkuvassa vuorovaikutuksessa Z-kohderyhmän kanssa eri kanavissa.

Lintula on erittäin kokenut esiintyjä: hänet on nähty keynote -puhujana muun muassa media-alan tapahtumissa, ja hän on käynyt useissa organisaatioissa perehdyttämässä tiimejä nuorisokohderyhmästä. Lintula juontaa Zetapodi-podcastia, joka on kuunneltavissa kaikissa suosituissa podcast-palveluissa.

Lintula kannustaa kaikkia yrityksiä ja julkisia toimijoita ennakoimaan tulevaisuutta ja kääntämään katseen nuoriin kuluttajiin.

”Sukupolvi Z eli noin 8–20-vuotiaat kuluttajat, on haastava ja kiehtova kohderyhmä, joka eroaa arvoiltaan, asenteiltaan, kulutustottumuksistaan ja mediankäyttötavoiltaan merkittävästi aiemmista sukupolvista. Nuoret vaikuttavat perheiden ostopäätöksiin jo nyt, ja heillä arvioidaan olevan globaalisti 44 miljardin dollarin ostovoima. Kun ymmärtää, millaisia heikkoja signaaleja nuorten kohderyhmästä nousee, organisaatiot voivat valmistautua kohtaamaan tulevaisuuden kuluttajan”, Lintula korostaa.

Mediapäivän ohjelma