Richard Fletcher opastaa Mediapäivässä kustantajia valmistautumaan tulevaan

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin tutkimusjohtaja Richard Fletcherin vetämässä hands-on sessiossa valmistaudutaan seuraavan aallon murrokseen ja pohditaan, miten alustamuutokset ja tekoäly vaikuttavat mediaan.

Alustuksen jälkeen pienryhmissä mietitään muun muassa sitä, kuinka erottautua edukseen tekoälyn valtaamassa maailmassa ja miten löytää uusia tilaajia orgaanisen haku- ja suositteluliikenteen hiipuessa. Pitäisikö kustantajien estää tekoälyn pääsy sisältöihinsä ja onko lisensointi hyvä uusi liiketoimintamalli?

Richard Fletcheriä kiinnostavat erityisesti maailmanlaajuiset digitaalisen uutiskulutuksen trendit, vertaileva mediatutkimus sekä uuden teknologian käyttö uutistoimituksissa. Fletcher on maailman suurimman vuosittaisen kansainvälistä uutisten kulutusta selvittävän Digital News Report -tutkimuksen johtava tutkija ja yhteiskirjoittaja.

 

Tutustu Mediapäivän ohjelmaan

Ilmoittaudu Mediapäivään