Sopeutuva ja muuttuva media
Liittokokoukset
KLO 9:30–11:00
Lounas
KLO 11:00–11:45
Keynote: Leading audience engagement and audience development
Jenna Rak
Senior Director of Audience Development, Social Media and Analytics, Condé Nast
Paneeli: Media-alan kokeilut ja kokemukset tekoälystä
Paneelin vetää tekoäly- ja innovaatiojohtaja Jukka Niittymaa, Sherpa
Panelisteina ovat liiketoimintapäällikkö Noora Al-Ani, Otava; päätoimittaja Harri Junttila, Alma Talent; innovaatiojohtaja Sini Kervinen, Bauer Media, Content Insight Strategist, AI Sami Virtanen, Sanoma Media Finland sekä painoliiketoiminnan johtaja Marko Yli-Pietilä, Grano Group
Paneelissa keskustellaan tekoälykokeiluista media-alaa leikkaavasti kirjallisuudesta audioon ja painoalaan, journalismia unohtamatta.
Hands on -sessiot
KLO 13:00–13:55
Next wave disruption – How should publishers prepare
Richard Fletcher
Tutkimusjohtaja, Oxfordin yliopiston Reuters-instituutti
Käytännönläheisessä sessiossa pohditaan, miten alustamuutokset ja tekoäly vaikuttavat media-alaan. Alustuksen jälkeen aiheesta keskustellaan pienryhmissä.
Tekoäly työkaluna: käytännön vinkkejä
Jukka Niittymaa
Tekoäly- ja innovaatiojohtaja, Sherpa
Missä generatiivisen tekoälyn kanssa mennään? Miten sitä voidaan käyttää työssä? Miten promptataan hyvin – ja mitä edes on promptaus? Sessiossa käydään läpi tekoälyn käyttöä osallistujien taitotason mukaan ja katsotaan työkalun toimintaa käytännössä.
Saadaanko painettu sanomalehti jaettua 2030-luvulla?
Jenna-Riia Oldenburg
Vanhempi asiantuntija, Sitowise Oy
Skenaariotyöpajassa kerätään näkemyksiä painettujen sanomalehtien jakelun tulevaisuusskenaarioista erityisesti harvaan asutuilla alueilla. Tuloksia hyödynnetään osana Mediapoolin selvitystyötä.
Kahvitauko
KLO 14:00–14:25
Lightning talks
- Onko tulevaisuuden media täysin feikkiä? AI- ja VR-kokeilut
Emmi Jouslehto
Perustaja ja toimitusjohtaja, Arilyn - Media-alan osaamisen kehittäminen – tulevaisuusvuoropuhelun tuloksia
Noora Alanne
Johtaja, uusi kasvu, Medialiitto - Mainonnan sääntelyn vaikutukset mediaan
Riina Aho
Tutkimus- ja kehityspäällikkö, RadioMedia
Lightning talkseissa saadaan pikakatsaus media-alaan vaikuttaviin aiheisiin tekoälystä mainonnan sääntelyyn.
Keynote: Media-alan tulevaisuusselvitys
Paul Hermansson
Senior Consultant, Capful
Risto Lätti
Senior Advisor, Capful
Nando Malmelin
Head of Renewal, Capful
Anni Lintula
B2B-liiketoiminnan johtaja, A-lehdet
Mediapäivässä julkistettava media-alan tulevaisuusselvitys paljastaa, mikä on median nykytila, mitkä muutostekijät ja trendit vaikuttavat alaan ja millaisia ovat erilaiset tulevaisuuden skenaariot.
Afterwork
16:00-18:00