Sopeutuva ja muuttuva media

Liittokokoukset

KLO 9:30–11:00

Lounas

KLO 11:00–11:45

11:45

Keynote: Leading audience engagement and audience development

Jenna Rak
Senior Director of Audience Development, Social Media and Analytics, Condé Nast

12:15

Paneeli: Media-alan kokeilut ja kokemukset tekoälystä

Paneelin vetää tekoäly- ja innovaatiojohtaja Jukka Niittymaa, Sherpa

Panelisteina ovat liiketoimintapäällikkö  Noora Al-Ani, Otava; päätoimittaja Harri Junttila, Alma Talent; innovaatiojohtaja Sini Kervinen, Bauer Media, Content Insight Strategist, AI Sami Virtanen, Sanoma Media Finland sekä painoliiketoiminnan johtaja Marko Yli-Pietilä, Grano Group

Paneelissa keskustellaan tekoälykokeiluista media-alaa leikkaavasti kirjallisuudesta audioon ja painoalaan, journalismia unohtamatta.

Hands on -sessiot

KLO 13:00–13:55

13:00

Next wave disruption – How should publishers prepare

Richard Fletcher
Tutkimusjohtaja, Oxfordin yliopiston Reuters-instituutti

Käytännönläheisessä sessiossa pohditaan, miten alustamuutokset ja tekoäly vaikuttavat media-alaan. Alustuksen jälkeen aiheesta keskustellaan pienryhmissä.

13:00

Tekoäly työkaluna: käytännön vinkkejä

Jukka Niittymaa
Tekoäly- ja innovaatiojohtaja, Sherpa

Missä generatiivisen tekoälyn kanssa mennään? Miten sitä voidaan käyttää työssä? Miten promptataan hyvin – ja mitä edes on promptaus? Sessiossa käydään läpi tekoälyn käyttöä osallistujien taitotason mukaan ja katsotaan työkalun toimintaa käytännössä.

13:00

Saadaanko painettu sanomalehti jaettua 2030-luvulla?

Jenna-Riia Oldenburg
Vanhempi asiantuntija, Sitowise Oy

Skenaariotyöpajassa kerätään näkemyksiä painettujen sanomalehtien jakelun tulevaisuusskenaarioista erityisesti harvaan asutuilla alueilla. Tuloksia hyödynnetään osana Mediapoolin selvitystyötä.

Kahvitauko

KLO 14:00–14:25

14:30

Lightning talks

  • Onko tulevaisuuden media täysin feikkiä? AI- ja VR-kokeilut
    Emmi Jouslehto
    Perustaja ja toimitusjohtaja, Arilyn
  • Media-alan osaamisen kehittäminen – tulevaisuusvuoropuhelun tuloksia
    Noora Alanne
    Johtaja, uusi kasvu, Medialiitto
  • Mainonnan sääntelyn vaikutukset mediaan
    Riina Aho
    Tutkimus- ja kehityspäällikkö, RadioMedia

Lightning talkseissa saadaan pikakatsaus media-alaan vaikuttaviin aiheisiin tekoälystä mainonnan sääntelyyn.

15:15

Keynote: Media-alan tulevaisuusselvitys

Paul Hermansson
Senior Consultant, Capful

Risto Lätti
Senior Advisor, Capful

Nando Malmelin
Head of Renewal, Capful

Anni Lintula
B2B-liiketoiminnan johtaja, A-lehdet

Mediapäivässä julkistettava media-alan tulevaisuusselvitys paljastaa, mikä on median nykytila, mitkä muutostekijät ja trendit vaikuttavat alaan ja millaisia ovat erilaiset tulevaisuuden skenaariot.

Afterwork

16:00-18:00