Keväthinnalla Mediapäivään perjantaihin 5.4. saakka

Mediapäivän kevätkampanjan aikana voit ilmoittautua media-alan omaan huipputapahtumaan tarjoushinnalla: jäsenet 400 € + alv (norm. 440 €) + alv ja muut kuin jäsenet 450 € (norm. 490 €) + alv. Keväthinnat ovat voimassa ainoastaan kolmen päivän ajan keskiviikosta 3.4. perjantaihin 5.4. Varmista paikkasi saman tien!

Ilmoittaudu Mediapäivään tarjoushinnalla täältä.

 

Mediapäivä järjestetään 23.4.2024 Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä teemalla Sopeutuva ja muuttuva media. Tapahtumassa kuulet media-alan kokeneita ammattilaisia, jotka avaavat uusia näkökulmia media-alan kehitykseen ja mahdollisuuksien edistämiseen. Mediapäivä on myös oiva tilaisuus verkostoitumiseen ja ajatustenvaihtoon – kohtaat tapahtumassa alan toimijoita, vaikuttajia ja toimialasta kiinnostuneita.

Tutustu Mediapäivän ohjelmaan

 

Keynote-puheenvuoroissa yleisöymmärrystä, analytiikkaa ja media-alan tulevaisuudennäkymiä

Päivän aloittaa Jenna Rak, Voguen sosiaalisesta mediasta ja analytiikasta sekä yleisöjen kehittämisestä vastaava johtaja aikakausmediakustantaja Condé Nastilla. Hän keskittyy keynote-puheessaan Leading audience engagement and audience development muun muassa siihen, kuinka yleisöymmärrystä kehitetään ja analytiikka johdetaan.

Päivän toinen keynote on media-alan tulevaisuusselvityksen julkistus. Mediaskenaariot strategisen uudistumisen ja kasvun lähteinä -selvityksen tuloksia esittelevät ja kommentoivat strategiatoimisto Capfulin Paul Hermansson, Risto Lätti ja Nando Malmelin sekä A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtaja Anni Lintula. Esityksen aikana kuullaan, mikä on median nykytila, mitkä muutostekijät ja trendit vaikuttavat alaan ja millaisia ovat erilaiset tulevaisuuden skenaariot.

Paneelissa pureudutaan tekoälyn mahdollisuuksiin ja käytännön kokeiluihin

Mediapäivän paneelissa tarkastellaan, miten ja mihin tekoälyä voi hyödyntää media-alalla. Kuinka tekoäly muokkaa alan työnkuvia, ja millaista osaamista tulevaisuudessa tarvitaan? Miten media-alan yrityksissä varmistetaan, että tekoälyn käyttö on eettisesti kestävää?

Aiheesta ovat keskustelemassa Otavan liiketoimintapäällikkö Noora Al-Ani, Tekniikka&Talouden, Mikrobitin ja Tivin päätoimittaja Harri Junttila, Bauer Median innovaatiojohtaja ja säätiön työvaliokunnan jäsen Sini Kervinen, Sanoma Media Finlandin Content Insight Strategist Sami Virtanen sekä Granon painoliiketoiminnan johtaja Marko Yli-Pietilä. Paneelin vetää Sherpan tekoäly- ja innovaatiojohtaja Jukka Niittymaa.

Hands-on sessioissa tartutaan toimeen

Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin tutkimusjohtaja Richard Fletcherin vetämässä hands-on sessiossa valmistaudutaan seuraavan aallon murrokseen ja pohditaan, miten alustamuutokset ja tekoäly vaikuttavat media-alaan. Alustuksen jälkeen aiheesta keskustellaan pienryhmissä. Fletcher on kansainvälistä uutisten kulutusta vuosittain selvittävän Digital News Report -tutkimuksen johtava tutkija ja yhteiskirjoittaja.

Käytännönläheinen Tekoäly työkaluna: käytännön vinkkejä -sessio tarjoaa katsauksen generatiivisen tekoälyn nykytilaan ja sen hyödyntämiseen media-alalla eri rooleissa ja tehtävissä. Session luotsaa Sherpan tekoäly- ja innovaatiojohtaja Jukka Niittymaa, jonka johdolla Mediapäivän osallistujat tutustuvat tekoälyn käyttötapoihin käytännössä ja oppivat, miten tekoäly voi toimia tukena päivittäisessä työssä ja millaisten promptien eli kehotteiden avulla saavutetaan hyödyllisiä tuloksia.

Saadaanko painettu sanomalehti jaettua 2030-luvulla? -skenaariotyöpajassa kerätään näkemyksiä painettujen sanomalehtien jakelun tulevaisuusskenaarioista erityisesti harvaan asutuilla alueilla. Tuloksia hyödynnetään osana Mediapoolin selvitystyötä. Työpajan vetää Sitowise Oy:n vanhempi asiantuntija Jenna-Riia Oldenburg, joka on muotoilun, ihmisen ja teknologian vuorovaikutuksen ja laadullisen tutkimuksen ammattilainen.

Tehokkaita tiivistyksiä media-alan muutoksista

Mediapäivän lightning talkseissa saadaan pikakatsaus media-alaan vaikuttaviin aiheisiin tekoälystä mainonnan sääntelyyn. Virtuaaliteknologioihin erikoistuneen Arilyn Oy:n toimitusjohtaja ja yksi perustajista Emmi Jouslehto esittelee puheenvuorossaan erilaisia AI- ja VR-kokeiluita ja pohtii, onko tulevaisuuden media täysin feikkiä. Medialiiton uuden kasvun johtaja Noora Alanne keskittyy puheenvuorossaan media-alan osaamisen kehittämiseen ja esittelee tulevaisuusvuoropuhelun tuloksia. Mainonnan säätelyn vaikutuksista mediaan kertoo RadioMedian tutkimus- ja kehityspäällikkö Riina Aho.

 

Tutustu Mediapäivän ohjelmaan

Ilmoittaudu Mediapäivään